tirsdag den 11. februar 2014

David Fermer: Verdens hårdeste kamp (Team Z: 3)

Jeg har en hel stak bøger liggende som jeg ikke nåede at læse inden jeg skulle have bogcafé. Men nu har jeg så haft lidt tid igen, og en bog der lige fangede mig var denne.

Team Z er en slags fodbold-hold i fremtiden eller en fremtidig parallelverden.
Pepe, Kim Li, Tom, Louis, Lilly, Ben, Nelson, Hannah, Halip og Santos bor i Zenitropa. De bliver trænet af Reza, og har lige fået en invitation til at deltage i den verdensberømte fodboldturnering Cirklen i byen TerraF.
Men det er ikke nogen helt almindelig turnering. Banen er rund, og ændrer sig hele tiden. Huller opstår eller forhindringer dukker op, der kræver akrobatiske færdigheder og styrke.
Børnene får lov at deltage på den betingelse at de lærer parkour, så de kan klare fælderne i turneringen. Louis må ikke deltage, da hans far blev invalid efter en ulykke i Cirklen. Men da børnene finder på at spørge Louis' far om han vil være deres træner, får han alligevel lov.

Bogen, der er en typisk "let at læse for de store" er elementært spændende, og selv om jeg hverken spiller fodbold eller dyrker parkour, var det fedt at læse om kampene og de vanskeligheder, holdet kæmper med.

Der er også sabotage involveret, så børnenes sammenhold og styrke bliver testet undervejs.
Jeg var vældig godt underholdt og bliver så absolut nødt til at læse de to første bind i serien.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar